Kontakt

Místo pro Vaše kontaktní údaje.

Extraliga 2014

„ahoj kamaráde jdeme na ryby?“, „jasně, jak vidíš letos ligu?“ „hele, já jsem se rozhodl, že jí letos vyhrajeme!“. Takhle nějak jsme přemýšleli o letošním ročníku extraligy kolem půlky března. O tom jestli se nám to povedlo, se dočtete v následujících řádcích.

Stručné informace

Oproti loňsku se v našem teamu odehrálo několik změn. Naší stabilní sestavu – kapitán Martin svoboda, já (Ondřej Dušek), náhradníky bratry Pánky doplnil mladý, ale nadějný závodník Ondra Havel. Změnil se i název teamu. Přestoupili jsme do MO ČRS Poděbrady a team se tak přejmenoval na Spin Team MO ČRS Poděbrady. Tolik ke změnám a nyní již k jednotlivým kolům.

1.kolo 11-13.7. Litovel – Morava – člověk míní, ryby mění

Jak je naším dobrý zvykem, vyrážíme až v pátek odpoledne. Cestou trochu bloudíme, dorážíme až těsně před poradou. Vyzvídáme od kluků, jak se jim dařilo během tréninku. Všichni uvádí jednociferná čísla za několik hodin lovu. První prognózy tak nevypadají moc přívětivě.

Je sobota ráno. Oproti našim zvyklostem se nechávám přemluvit, abych „výjimečně“ (nakonec to tak bylo po většinu sezóny) chytal ráno já. Voda má nic neříkající reliéf:  15-30m široké pomalu tekoucí nadjezí. Během první hodiny mám v boďáku 5 okounů. Což by měla být první čtyřka. Jsem spokojený a dochytávám v pomalejším tempu. Je tu konec prvního kola letošního roku a já dostávám první studenou sprchu. Ze čtyřky je sedmička. Druhé kolo bych měl mít lepší místo. Opět chyba lávky. Za dvě hodiny urputné snahy vymodlím jednoho okounka, což stačí na desítku.

Odpoledne nastupuje Martin. Asi mu ho mě bylo líto a jeho výsledky 9 a 12 (jeho nejhorší výsledek za posledních několik sezon) sráží naše ambice až na průběžnou 11 příčku!

Na neděli máme údajně jedny z nejhorších kombinací losů. Vždy beru takové informace s rezervou. O to větší radost mám, když ze „špatného“ místa vykouzlím trojku. Druhé kolo je to víceméně paběrkování, kdy jsem si vybral trochu smůly a končím devátý.

Martin se v neděli docela trápil. V prvním kole z průměrného výsledku dokázal také vykouzlit skvělou trojku, ovšem po rotaci odmítl navázat lanko na místě, kde jsem den předtím měřil dvě štiky. Štičí zuby jsou nemilosrdné a tak Martin s dvěma „jednobodkami“ končí na 11 místě.

Při vyhlášení se musím smát. Ligu jsme se rozhodli vyhrát, ale po první kole jsme na POSLEDNÍM MÍSTĚ!

Poháry si tentokrát odváží domů teamy (1) Nástrahy.cz, (2) Jirda team a (3) Favorite team.

2.kolo 22-24.8. Praha – Vltava – Martin jede!

Na prahu jsme si hodně věřili. Voda, alespoň trochu podobná naší domácí vodě Labi. Po několika letech jsem vyrazil na trénink. Po příjezdu k vodě potkávám několik závodníků. Zprávy typu 2h-1ryba, 3h – jedna ryba, apod. mi moc na náladě nepřidali, přesto plný elánu vyrážím trénovat. Dopadl jsem neslavně. Za tři hodiny vymodlím dva okouny z prochytané vody.

Nabuzen z tréninku opět nastupuji v sobotu ráno. Vymyšlená strategie funguje tak na půl. Tři ryby stačí na uspokojivou čtyřku. Po rotaci vytahuji okouna na první hod, ale to je ze strany ryb vše. K mému štěstí to stačí na průměrnou šestku. Martin má na odpoledne údajně jedny z nejlepších míst. To se potvrzuje a Martin v sobotu dělá dvě fantastické dvojky! Přišel na to, že místní okouni chtějí poměrně velké rotačky nahazované co nejdál.

Na neděli jsme měli údajně vylosovaná dobrá místa. Tentokrát ráno chytal Martin. Opět chytal famózně a ještě vylepšil včerejší výsledek na dvojku a jedničku! Když jsem viděl své lovné místo, domníval jsem se, že hozenou rukavici snadno zvednu a zvládnu podobný výsledek. Na své místo jsem se nesl jako pán. Opticky bylo místo jednoznačně nejlepší! Ovšem opak byl pravdou, a jak plynuli minuty závodu, můj úsměv se měnil zoufalství. Ano, dopadlo to, jak čekáte. Vystřihl jsem na TOP fleku zero! Zdravě naštvaný odcházím na druhé místo. Nějakou shodou náhod se mi podařilo přemluvit dva okouny na nějakou šílenost. Stačilo to na 4 a alespoň slabou náplast za předešlý výsledek.

Především díky Martinovým excelentním výkonům se nám podařilo pražské kolo vyhrát. Druzí skončili kluci z Pure Fishingu a třetí Jirda Team.

3.kolo Dyje – noční můra skutečností

Na poslední kolo se těšil jen málokdo. Ze všech zdrojů se ozývalo, že je Dyje vyžraná od kormorána. Navíc Ještě týden před závody na ní panoval první povodňový stupeň. Pohled na vodu v pátek podvečer byl (alespoň pro mě) opravdu deprimující. Barva vody připomínala ranní kávu s mlékem a i břehy naznačovali zvýšený stav. Podle pořadatelů i místního starosty (v jehož pensionu jsme byli ubytovaní) však byla voda bez problémů chytatelná.

Mě se z pátka na sobotu udělalo špatně (pravděpodobně z jídla) a tak do sobotního ranního závodu nastupoval Martin. Během prvního závodu se dohromady chytlo slovy DESET bodovaných ryb. Martin se sedmi ouklejemi dělal pětku!!! V podobném duchu se nesl celý víkend, proto ho nebudu raději podrobně rozepisovat. Extraligové kolo postavené na často cíleném lovu ouklejí je podle mého názoru trochu špatně. Naše víkendové výsledky:

Martin – sobota – 5,8 – neděle – 3,6

Ondra – sobota – 5,8 – neděle – 4,6

Celkově jsme se za toto kolo umístili na čtvrtém místě o jednu bodovanou rybu. Vítězství v tomto těžké závodě uzmuli bratři Čepeláci (Cidlina team), druhý skončil team MO Litovel a třetí příčka spadla do klína Nástrahám.cz

Jak to dopadlo celkově?

Jak jistě tušíte, letošní rok jsme extraligu nevyhráli. S celkovým počtem 142 bodů jsme se umístili na bramborové příčce.  Jestli jsme zklamaní? Ani náhodou! Vždyť po prvním kole jsme byli na padáka! Letošní rok obsahoval opravdu těžké a nevyzpytatelné. Počasí nám také často nepřálo. Vyhrát, ale také padat mohl kdokoliv. Jak to tedy dopadlo?

1.      Jirda team – Špáda, Šimota

Komentář ke článku (0)

Extraliga 2013 očima Grill teamu D

Sezona 2013

Další rok utekl jako voda a my máme za sebou další ročník Extraligy přívlače. Letošní rok poznamenali i povodně. Voda a ryby se nestačili pořádně srovnat a před námi stál těžký úkol pokusit se rozhozené ryby přimět k záběru. Nutno dodat, že hned první kolo na Berounce opravdu stálo za to. Trochu Vás navnadím, letošní rok byl na rozdíl od loňského roku o dost úspěšnější, navíc náš team ještě pár, byť jen regionálních závodů čeká. Nebudeme však předbíhat a začneme hezky od začátku.

Složení teamu: Zůstali jsme věrni tradičnímu složení. Imaginární kapitánskou pásku nasadil opět Martin Svoboda. Na mě „zbyla“ role teamové dvojky. Náhradníky tam taktéž dělalo duo Pánků Honzi a Pavla.

Jarní příprava

Loni jsem psal, že letošním cílem je pohárové umístěni v extralize. Tomu odpovídala i příprava, kterou jsme otevřeli pohárem Rachyně, o kterém naleznete na blogu také zprávu. V rychlosti k zrekapitulování: Martin se umístil na 3. místě, na mě zbyla až 14ctka.

Asi největší události pro nás však bylo MS, především pro to, že se konalo v České Republice!!! Martin opět plnil roli asistenta a já jsem velmi rád přijal možnost zúčastnit se MS jako rozhodčí. Myslím, že o MS nemá cenu se rozepisovat. Kdo chtěl,  přijel se podívat nebo si našel nějaký ten článek o něm. Video a fotky z MS najdete například na www.vydry.cz, či www.chytej.cz . Česká reprezentace se umístila na skvělém 2. místě!!! Pro mě a pro Martina to byly další cenné zkušenosti.

1.kolo extraligy- Berounka Křivoklát (6-7.7)

Jak jsem již zmínil v úvodu, Berounku poznamenali povodně a voda se v době konání závodu nestačila úplně srovnat. Chytali jsme za mírně vyššího stavu a především poměrně kalné vodě, což se podepsalo i na výsledcích. Jak je u nás dobrým zvykem, v sobotu ráno nastupoval Martin a první průměrný flek proměnil v 6, druhé místo bohužel patřilo ke třem nejhorším (závodní úsek byl podle (nejen) mě ne úplně ideálně rozložen a první a poslední dva „štonty“ byly opravdu nekonkurence schopné).  Martin si bohužel připsal první „zero“ po několika letech s umístěním 11 (další 2 závodníci byly rovněž bez ryby a výsledek se průměroval). Mě los vyšel o něco lépe a poměrně dobré místa jsem proměnil v dvojku a pětku.

Neděle probíhala ve stejném duchu. Rozdíl byl v tom, že na ranní „úsek smrti“ připadl mě a Martinovi zůstal lukrativnější odpolední závod. V obou kolem jsem chytil jednu rybu a přiznám se, že bych nikdy nevěřil, jakou radost mi dokáže udělat 130mm okounek v posledních 5 minutách závodu. V řeči čísel mi tyto dvě rybky vynesli umístění 6 a 8. Martin odpoledne průměrné místa proměnil na 5 8.

Celkový součet umístění 51 nám stačil na bramborovou medaili. Jasným vítězem kola se stal tým Nástrahy.cz(Krejča-Vlažný), na druhém místě Cidlina team (Čepelák-Čepelák) a bronz zbyl na Jirda team (Špáda- Šimota)

2. kolo Tichá Orlice – Choceň

2. Kolo slibovalo lepší vyhlídky. Tichou Orlici povodně tolik nepoznamenali, voda byla více méně v normálu a relativně čistá. Pro změnu jsme si užili opravdové tropy. V neděli se teplota ve stínu vyšplhala k 38°C ve stínu! Hlavní lovenou rybou zde byl okoun, vzácně tloušť.

Po několika letech jsem v sobotu ráno nastoupil já, abych si taky vyzkoušel lov na neznámé vodě. Sobota se chytala na pstruhovém úseku, kde se normálně nevláčí. Ovšem kdo čekal pstruhy, musel být zklamán, jejich úlovky se dali spočítat na prstech jedné ruky.

První kolo mi poměrně vyšlo, objevil jsem kouzlo woblerů na této vodě a jedním ze svých lepších výkonů jsem vykouzlil trojku. Druhé kolo bylo od prvního jako nebe a dudy. V prvním kole mi vlastní chybou spadly 2 ryby. V druhé kole 7(!!!), tento slabší výkon nestačil na lepší umístění než 8. Naštěstí Martin zachraňoval teamový výsledek parádní dvojkou a šestkou.

V neděli nastupoval ráno Martin, z důvodu horšího terénu . Na mě odpoledne čekal park (jako řidič jsem dostal právo si vybrat, navíc v parku jsem již v minulosti chytal). Martin předvedl famózní výkon a výsledky 1 a 2 nás výrazně posunuli k bedně. K zisku cenných kovů stačily dva průměrné výsledky. Předpoklad lovu pidi okounů ve velkém množství se ovšem nepotvrdili a hlavní lovenou rybou se stali jeseni.  Bohužel na tento fakt jsem zjistil až ke konci prvního kola a ztrátu nestihl dochytat. Výsledek 10 opravdu nebyl podle našich představ. Zdravě naštvaný, jsem kompletně změnil taktiku a zaměřil se právě na Jeseny. K mému štěstí jsem se jesenům trefil do chuti (červený korálek na 0000 rotačce) a s celkovým počtem osmy kusů této nádherné ryby, se mi podařilo napravit první kolo suveréni jedničkou.

Věděli jsme, že „placka“ je doma, ovšem nevěděli jsme jaká. Nakonec nám to přece jen vyšlo. První zlatá z extraligy byla doma! Na druhém místě se pak umístil Cidlina team ( Čepelák-Čepelák) a třetí skončil Mucho-Macho ( Vojáček-Navrátil).

3. kolo Dřevnice – Zlín

Poslední třetí kolo slibovalo podle pořadatelů desítky ryb v „boďácích“. Letošní sezona byla pro pořadatele opravdu těžká a z důvodu velmi nízkého stavu vody byly nakonec ze 4 úseků chytatelné dva.  Opět jsme si užili sluníčka teplot kolem 35°C.

Vůbec poprvé jsme v této sezóně vyrazili na trénink. Důvod by jednoduchý, podle informací se na Dřevnici nachází několik úseků s množstvím parem. Parmy jsme sice viděli i v hojném počtu ovšem ulovit se nám v mělké vodě nepodařilo ani jednu.

Opět jsme se vrátili do zajetých kolejí a vestu si v sobotu ráno oblékl Martin. První kolo mu vyšlo, kdy s celkovým počtem 42 ryb vychytal 3. Hlavní lovenou rybou byl tloušt, s velkým odstupem okoun, proudník a několik parem se také podívalo na břeh. V druhém kole si znovu vybral svou daň špatný los a Martin bohužel zopakoval výsledek Tomáše Krejči, který na tomto místě chytal před ním – 12. Na odpoledne byl slibován rybnatější úsek, ale většina závodníků tuto informaci brala s rezervou. Většina závodníků bojovala o každý milimetr, protože délka většiny tloušťů se pohybovala mezi 80-130mm (boduje se od 100mm).  37 ryb stačilo na konečnou šestku v prvním kole (nutno podotknout, že snad jen 3 závodníci neměli na svém úseku jez a samozřejmě jeden z nich připadl na mě). Druhé kolo bylo o hodně lepší, kdy se mi dařilo tak nějak selektovat bodky(ryby menší než 100mm) a pravidelně odchytávat ryby kolem 15cm. To nakonec vyneslo poměrně dobrou trojku.

Neděle byla pro mě opravdová zkouška nervů. V sobotu jsme se dozvěděli, že celkově se dělíme o 2-3 místo s Jirda teamem a na záda nám dýchal domácí team Mucho- Macho. Opět jsme neměli štěstí na los, místo míst 9,3 budeme v neděli chytat na 10,4 což pro martina znamenalo téměř jistý jeden slabší výsledek. Ten to pojal stylem ,,nezachlastáš – nezachytáš“ a po dvou hodinách spánku se mu v neděli v 5:15 vstávalo opravdu špatně. Mě samozřejmě tekli nervy. Nějakým zázrakem se Martin na závodním úseku probral a výsledky 4,8 byly nad naše očekávání. Přesto jsem mu to ráno stále ještě neodpstil.

Výsledky poměrně zamíchali s pořadím. Celkově jsme byli druzí,ale Mucho-Macho na nás ztrácel pouhé 2 body, Jirda team poměrně ztratil, přesto nás mohl hravě předstihnout. Navíc jsme se zamotali do boje i o víkendovou bednu.

S těmito vyhlídkami jsem nastupoval k poslednímu závodu s vědomím, že z našich soupeřů mám asi nejhorší los. Martin již ráno zabrnkal na moje nervy, ovšem teď to byl přímo orchestr!  Chytání pod tlakem je moje partie a dvě dvojky byl výsledek zajišťující nám minimálně jednu bednu!

Konečné výsledky

Zmíním jen první 3 teamy za kolo a celkově.  Nakonec se nám podařilo vybojovat 3 místo za víkend (kolo). Před námi, na 2.místě skončil Cidlina team (Čepelák-Čepelák),domácí  (Mucho- Macho) potvrdili znalost revíru vítězstvím.

Celkově extraligu 2013 vyhrál Cidlina team (Čepelák-Čepelák),kteří v podstatě jeli stylem start-cíl a ani v jednom kole nechyběli na stupni vítězů. Nám se podařilo splnit předsevzetí  a celková dvojka je pro nás fantastický výsledek. Po těžkém boji třetí místo obsadil team Mucho-Macho (Vojáček-Navrátil).

Celkové pořadí a výsledky i z ostatních kol jsou vyvěšeny na stránkách www.rybsvaz.cz oddělení spor.činosti a mládeže – LRU Přívlač – Termínový kalendář.

A co dál?

Konec extraligy však neznamená konec závodům! Týden po extralize se konala “jarní “ část krajského přeboru, kde se Martin umístil celkově na pátém místě a na  mě zbyla desítka. Martin si ze závodu odnesl pohár za největší počet ryb. (v jednom kole jich chytil 89 a celkově něco málo přes 100). Já si odvážel zlomený prut a naražené koleno.

V současnosti vrcholí přípravy na podzimní část, kterou má na starost právě náš team a bude se konat na Labi v Poděbradech. Pokud budete mít možnost, určitě se přijďte podívat. Jistě se bude na co dívat a možnost potkat se, se státním trenérem přívlače Jirkou Špádou jistě také není každý den.

Slovo na závěr

Na závěr bych chtěl poděkovat všem co nás letos podporovali, především našim tolerantním přítelkyním a rodinám.

Průměrná známka: 1,50

Komentář ke článku (1)

Sezona 2012

Náš team letos obhajoval loňské skvělé druhé místo v Extralize. O tom jak se nám to dařilo, se dočtete v následujících řádcích.

Již sedmou sezonu nastupujeme ve stálém složení. Stejně jako poslední čtyři sezóny na postu kapitána nastupoval Martin Svoboda, teamovou dvojku jsem měl já (Ondřej Dušek), náhradníky tvořilo duo Jan a Pavel Pánkovi.

1. kolo – Labe Poděbrady (23-24. 6. 2012)

Toto kolo pořádali právě bratři Pánkové. Domácí voda byla velká výzva a s Martinem jsme chtěli tuto výhodu využít. Ovšem potvrdilo se heslo  -  ,,Domácí voda, nejhorší voda“. Ryby – především okouni se nechytali těsně za rákosím, jak jsme zvyklí, ale z koryta na přetížené rotačky či na drop-shot.  Navíc ne zrovna šťastný los spolu s nezvyklým stylem chytání na této vodě nám hned na úvod nadělil dvě 10tky. Začátek tedy opravdu famózní. Na neděli jsme alespoň částečně vypilovali tuto techniku chytání z dálky a v neděli se naše skóre lehce polepšilo. Já- 5 a Martin 7. Celkově náš team skončil na 9. místě.

Přidám malou perličku. Během nedělního ranního kola jsem měřil Davidovi Havlíčkovi. Ten útočil na jedničku a to doslova. Opět ohnutý prut, vyrážím měřit, při pohledu do podběráku mi spadla čelist. David chytal na ciankálu a na každém trojháčku měl jednoho okouna.

2. kolo – Blanice/Sázava (30. 6. 2012– 1. 7. 2012)

Po ne zrovna šťastném začátku na domácí vodě jsme si chtěli spravit reputaci a posunout se v tabulce trochu výš. Los nám byl nakloněn 3-9 byly mě dobře známé sektory a já věděl, co mě čeká. Plný euforie jsem s přesvědčením, že se jedná o jedno z lepších míst navíc, které znám, jsem zůstal s několika závodníky trochu déle vzhůru a v závodě se to patřičně projevilo. Ráno jsem si špatně rozvrhl čas na jednotlivé úseky sektoru a tak jsem nejlepší místo celého úseku téměř nestihl pochytat. V druhé polovině závodu jsem horko-těžko doháněl ztrátu. Poslední ryba,která by znamenala posun o několik příček dopředu mi nebyla uznána (odpískáno bylo v době kdy jsem rybu měl cca metr od podběráku). Martinovi se dařilo o něco lépe. Zabojoval a jeho pětka, alespoň částečně zachránila náš propadák. Správně nas.aný jsem hodlal konečně napravit svou tristní bilanci. Při losu při nás opět svatý Petr stál a přidělil nám dobré sektory. Tentokrát jsem již šanci nepustil a dobrý los proměnil v letošní první jedničku. Martin kontroloval krásnou 3. Celkově jsme se umístili na 3. místě. Ovšem zklamání bylo velké. V neděli si vybral smůlu Martin, kdy jedna z jeho ryb měřila 99mm což znamená jeden bod, kdyby tato ryby měřila o 1mm víc, posunul by se Martin dopředu a mi tak vyhráli kolo.  3. místo bylo tak jakési štěstí v neštěstí.

3. kolo (Úhlava 25. 8. /Tichá Orlice 8. 9.)

Poslední kolo bylo opravdu „parádní“ V Klatovech na Úhlavě odmítl Martin chytat hluboké nadjezí s tím, že tento typ vody pro něj to pravé ořechové rozhodně není.  Špatně čitelné nadjezí byla opravdu třešnička na dortu za ne příliš vydařenou sezónou.  Bojoval jsem, avšak na lepší umístění než 5 to nestačilo. Martin neměl příliš štěstí na los, kdy výsledek mohl udělat prakticky jen během prvního poločasu. Jedna štika a 6 okounů stačilo na celkovou sedmičku. Další den se voda zakalila a barvou připomínala ranní Latte. 2 závod tak musel být zrušen

Kolo jsme odchytávali o dva týdny později v Chocni na Tiché Orlici. Tato voda se pro mě stala noční můrou. Okounci velikosti 6-11cm zde absolutně ignorovali moje nástrahy a tak 15 těchto minirybek a menší candátek stačili pouze na 9 místo. Martinovi tento styl vcelku vyhovoval, rychle se poučil z mých chyb, techniku odkoukal od soupeřů a pár mých poznatků stačilo na konečnou pětku.

Další závody.

Jen velmi stručně. Martin se umístil celkově 3 v divizi, já kvůli kaprařským závodům musel jedno kolo vynechat.  Martin se také zúčastnil jako asistent MS v Polsku, kde ČR skončila na 3. místě. Abych nezahanbil náš team, kontroloval jsem 2. Místem na Norstream Cupu a stejným výsledkem na Králi Úhlavy.

Rekapitulace

Pokud bych se měl zpětně ohodnotit letošní sezónu, musím bohužel přiznat, že naše očekávání bylo trochu vyšší. Na druhou stranu přibyla spousta zkušeností, které hodláme zhodnotit v další sezóně. Podle prvních zpráv by se kola měly konat na vodách, které nám více sedí a nebude tak záležet na losu jako letošní rok (okoun je přece jen stanovištní ryba).

Náš cíl na další sezonu je tedy jasný: BEDNA!!!